Societat Oberta

dijous, de gener 11, 2007

SOCIETAT * OBERTA * 113

Terres baixes del Llobregat, dijous 11 de gener de 2007 > > > > > > > > > > > > > >

S e t m a n a r i dimpulsos i moviments socials .

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Índex

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Carta de un lector


10/01/07

1. Triste Noticia para los Terroristas Neoliberales: acabamos de colgar a LA VERITAT Nº 407

2. GEPEC—Ecologistes de Catalunya denuncia l’inici de la construcció de dos parcs eòlics sense autorització en regla

3. La costosa factura del euro

4. El Casal Popular Panxampla ja és una realitat, un espai de trobada a les Terres de l'Ebre

5. Los aviones entran en el CO2

6. San Francisco ofrecerá Internet gratis a todos sus ciudadanos

7. Begues i AENA

09/01/07

8. Cicle de presentació d'escoles d'educació lliure de Catalunya

9. JORNADES: PETROQUÍMIQUES: UN PERILL SILENCIAT? 11-14 DE GENER (Madrid-Barcelona)

10. THE THEOLOGICAL VERITAT: Oración para el ano 2007

11. El Llobregat se resiste a morir

12. 20a Trobada d’Entitats i Plataformes en Defensa del Territori dels Països Catalans

13. Assemblea de la Plataforma Aturem la Guerra, aquest dijous, 19, 30

14. Ara van pel Pallars!!!

15. Residuos de BCN a Murcia

16. Bagdad Rap

17. LA VERITAT DE LOS NUEVOS ANOS

08/01/07

18. Assemblea Coordinadora contra el Pla de Ponent

19. S'ensorra el nou moll del port al Delta. Trenquem el silenci!!!

20. ACTES PREVISTOS PER LA COORDINADORA ANTICEMENTIRI NUCLEAR DE CATALUNYA

21. Jornades de Comerç Just i Consum Responsable

07/01/07

22. Més de 300 persones a la manifestació contra l'especulació a Torredembarra

23. LA VERITAT ESCRIBE A "TRANSPARENCIA INTERNACIONAL"

06/01/07

24. [sialprocesdepau] PROPERA REUNIÓ i PROPOSTA MANIFEST

25. L'ALT EMPORDÀ I EL TREN DE PROXIMITAT

26. Repsol pateix un vessament al mar durant una operació de descàrrega de cru

05/01/07

27. AIXÒ ÉS EL CÀNCER PER A PORTBOU I L'ALT EMPORDÀ

28. CLAUSURAT DEFINITIVAMENT l’ABOCADOR DEL GARRAF DESPRÉS DE 32 ANYS

29. THE DHL VERITAT : Arranca el año más caluroso de la historia

30. El Ayuntamiento del Prat ha descubierto una nueva ave migratoria!

04/01/07

31. De soles no podem -> convocatòria 16 de gener, 1a assemblea de Campanya

32. Calentamiento global versus Suicidio colectivo

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Manuel Franquesa

Thursday, January 04, 2007 1:20:42 AM

Carta de un lector

Benvolgut senyor Cardona

Como última alma cuerda del Feudo Inmobiliario Gavá-sous-Pla de Ponent que usted es, me sirvo enviarle a continuación una carta a la Humanidad, que ruego publique en su Societat Oberta Nº 777 o anterior.

Le envío un abrazo por encima del Pla de Ponent

Manel Franquesa i Voneschen

Dice así:

"Carta de un subsubdirector de una humilde hoja dominical del Feudo Inmobiliario de Catalunya Nº 08860 (Castelldefels) a la Humanidad

Muy mal empieza el Año 2007 (Cerdo de Fuego) para el Trío Grande de las Azores

Acaban de colgar de una soga gruesa como una maroma del TITANIC al ex dictador Sadam Husein.

Por orden explícita del Dr. Joseph Goebbels (NSDAP), Ministro de Propaganda en las Sombras de los Estados Unidos de Anémica, la imagen de la soga al cuello ha sido distribuida por el mundo entero como si de Viagra para una Humanidad cada vez más impotente se tratara.

¡Qué sepa Internet y los Estados Unidos de Anémica (aunque la CIA nos asesine a cámara lenta con Polonio 210, Marca Registrada o producto similar), que el Humanismo de Hispaniola de tonto no tiene un pelo!

Este Trío de Cuatreros (el cuarto, Silvestre Berlusconi se ha hecho caca en los pantalones y se rajó haciéndose implantar un marcapasos cerebral en los EEUU) acaba de regalarle a la Humanidad una bomba de relojería.

Empezamos el 2007 con mal pie: El Trío Grande de las Azores ha apostado por +++ Terror, no sabiendo que según el Calendario del Año del Cerdo de Fuego de la tienda del Chino de la Esquina, a ellos les acaba de tocar el Gordo del Niño Cabreado de 2007:

Porque según la Santa Regla de Tres de La Veritat, si Sadam Husein ha sido colgado de una soga gorda como una maroma del TITANIC por el asesinato de 140 y pico de Kurdos con gas mostaza ¿Made in the United States & Kingdom & Co, Inc.?, ¿qué soga haría falta para colgar al Trío Grande de las Azores por el asesinato (genocidio) de cientos de miles de ciudadanas inocentes (incluyendo niñas y niños) en Irak con bombas "inteligentes" de uranio empobrecido basado en una de las más descaradas mentiras de la Historia?

¿Y qué soga al cuello sería acorde con los estragos que el mísero uranio ha causado entre la población civil iraquí y sus propios chavales soldados, que han tenido que respirar tan repugnante BigMac empobrecido con french fries que están de Muerte?

¡Pobres miserables hombrecitos grises con las manos llenas de sangre inocente! No saben que el ano 2007 será como un enorme Beso Negro del Cerdo Ibérico de Fuego, que se comerá el Trío Grande de las Azores de un trago, con lo que la Humanidad se ahorrará la soga.

Porque El Trío Grande de las Azores se meterá solito en la boca del Cerdo de Fuego.

Amén (así sea)

Por si acaso, esta humilde redacción ha dedicado las evacuaciones de las copiosas comidas navideñas al Trío de Genocidas de las Azores, que no ha servido para otra cosa que para devolvernos a Mefisto (¡aquí huele a azufre, Hugo Chávez dixit) nada más ni nada menos que 200 años después de que Wolfgang von Goethe estirara su noble pata ...

(El Dr. Fausto descanse en Paz).

En la esperanza de que hasta la llegada del Gran cerdo de Fuego los genocidas de Texas, de Downing Street y de la Fundación FEAS pasen las noches en blanco acosados por sus cientos de miles de víctimas, os deseamos un feliz 2007...

Manel Franquesa i Voneschen

Feudo Inmobiliario de Catalunya Nº 08860 (Castelldefels)

PS. Del mismo modo que el general Pinochet estiró la bota militar el Día Mundial de los Derechos Humanos, sería curioso que el Trío Grande de las Azores fuera juzgado por el Tribunal Penal Internacional en Polonia el 2.10.

..............................................

Benvolgut senyor Franquesa,

Gràcies! Com pot veure, la seva carta a la Humanitat, de la mateixa manera que el seu oremus per l’anus 2007 i altres correus que m’ha enviat aquesta setmana, queden publicats en el SO-113.

Des de l’altra banda del Calamot, rebi una forta abraçada per sobre de l’actual espai verd del Pla de Carat, conegut amb el nom del destructiu Pla de Ponent quan s’hauria de conèixer com el Parc de POnent, el que ens permet connectar amb la naturalesa i humanitzar la Metròpoli, i que vostè veu a Llevant.

Fem de Barcelona una Metròpoli humanitzada!

Josep Cardona i Cuesta

Feu Immobiliari de Catalunya núm. 08850 (Gavà)

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El l l e n g u a t g e del nostre Univers és

a u d i o v i s u a l

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Manuel Franquesa

Wednesday, January 10, 2007 10:54:54 PM

1. Triste Noticia para los Terroristas Neoliberales: acabamos de colgar a LA VERITAT Nº 407

Hola todas y todos

Pues eso: hemos colgado de Internet LA VERITAT Nº 407 (coxones : cómo pasa el tiempo y los números).

Podéis orar con ella haciendo un simple CATACROC virtual con vuestro amado ratoncito sobre

http://www.amics21.com/laveritat/407.htm

Si esta sugerencia no funcionase, enviadle una sabrosona reclamación a Billy The Kid Gates o simplemente teclead "la veritat" en google. Somos Number One entre más de un millón (1.000.000) de páginas de las antiguas.

¿A lo mejos dios ayuda a la veritat?

¡Quién sabe!

Saludos y feliz lectura de La Veritat Nº 407, que en realidad no dice nada nuevo.

Otra vez Chicle Bazooka, pero con la pompa ampliada.

¡Salut&Humor y qué seáis del agrado del Gran Cerdo de Fuego que se acerca por el caminito 2007 (llegará el 18 de febrero)

Manel

Desde los frondosos montículos del Feudo Inmobiliario y Proxeneta de Tacañula Nº 08860 (Castelldefels-sous-Merde decibélique)

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Damià

Wednesday, January 10, 2007 12:46:51 PM

2. GEPEC—Ecologistes de Catalunya denuncia l’inici de la construcció de dos parcs eòlics sense autorització en regla

Els projectes dels parcs eòlics del Motarro (situat entre els municipis tarragonins de Vandellòs i l’Hospitalet) i de la Serra del Tallat (situat al terme lleidatà de Vallbona de les Monges) haurien d’estar en teoria aturats: el primer per tenir l’autorització caducada i mancar els permisos municipals; el segon per haver-se presentat recurs judicial contra l’autorització. Tot i això, a la pràctica, ambdós parcs estan en procés de construcció, i sembla que avancen a bon ritme.

Llegir més...

http://www.gepec.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=732&mode=thread&order=0&thold=0

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Bosch Perello, Antoni

Wednesday, January 10, 2007 12:27:52 PM

3. La costosa factura del euro

España es el país donde más han crecido los precios desde la llegada de la moneda única

FERNANDO CANO El País Negocios 07/01/2007

La inflación creció un 2,7% en 2006, según datos preliminares del INE, la cifra más baja en cuatro años y un punto por debajo del año anterior. Una ralentización que, sin embargo, no ha evitado que España se consolide como el país de la zona euro en que más han crecido los precios desde la llegada de la moneda única, en enero de 2002. Los datos de Eurostat revelan que, en cinco años, el IPC ha crecido un punto por encima de la media comunitaria, debido al precio de la vivienda, los alimentos y los carburantes.

¿Y qué opina Europa?

Las frutas y legumbres han superado el 30% de alza, pero en países como Italia o Alemania no se han detectado variaciones significativas

El pasado año se ha cerrado con el nivel de inflación más bajo de los últimos cuatro cursos, un 2,7%, lo que ha llamado al optimismo al Gobierno, pero que no oculta el problema que el alza sucesiva de precios ha significado para la economía española durante la última década. Las cifras indican que la estructura productiva española, a pesar de contar con tasas de crecimiento muy superiores a la media europea, con unas cuentas fiscales totalmente saneadas y un alza sostenida del ingreso per cápita y del empleo, es el país de la zona euro en que más han subido los precios desde la implantación de la moneda única, en enero de 2002.

Las cifras armonizadas de Eurostat (HIPC) indican que entre el periodo 2002-2005, la inflación en España ha crecido un 3,4% en promedio, más de un punto por encima del 2,2% registrado en el conjunto de los 12 países que componen la zona euro, y superando el 2,1% acumulado en la Unión Europea. Si incluimos los datos preliminares de 2006, cuyas cifras se encuentran estandarizadas en el continente sólo hasta noviembre del año pasado, España también supera la media comunitaria con un 3,3%, comparada negativamente con el 2,2% de la zona euro. Datos que se suman a la percepción de la población sobre el crecimiento progresivo de los precios tras la llegada de la moneda única.

Esto a pesar de que las buenas cifras de 2006, que han situado el alza del IPC un punto por debajo de las cifras registradas el año anterior, permitiendo que el diferencial con la zona euro se redujera desde los 1,5 puntos de hace dos años hasta los 0,8 del pasado curso. Los datos registrados por España en este mismo periodo sólo son comparables a Grecia, que también registra tasas del 3,4% y en menor medida a Portugal (2,9%).

¿Qué culpa tiene el euro? Las cifras indican que el promedio de inflación en España entre el año 1996 y 2001 -los últimos seis años de la peseta como moneda única en el país- fue del 2,7%, un punto por encima de la media europea en ese mismo periodo, una cifra que se ha acelerado hasta el 3,4% después de la entrada del euro. No obstante, diferentes servicios de estudios como Caja Madrid y el BBVA coinciden en señalar que los factores que presionan los precios al alza no son muy diferentes en España que en el resto de la zona euro y del mundo.

De esta manera, es clara la dependencia de los precios energéticos y de los carburantes en una región con fuertes dependencias estructurales como Europa. En cualquier caso, los expertos apuntan a que el país ha tenido más problemas para asumir los elevados precios de los combustibles debido a la composición de su tejido industrial, mayoritariamente centrado en el petróleo. Pero el crudo no ha sido el único responsable de estas alzas. El mercado inmobiliario, que en 2006 cerró con un incremento de un 9,8%, y los bienes de consumo han impulsado los precios en el último lustro.

Alimentos más caros

Las cifras de Eurostat revelan que, desde 2002, los precios de los alimentos han crecido en España un 4% de media, superando de largo el dato de la zona euro, donde han crecido un 1,9%. Un promedio que, además, duplica los datos de Italia y Grecia. Los datos van más allá e indican que alimentos básicos, como las frutas y legumbres, han superado el 30% de alza, mientras que no se han detectado variaciones significativas en países como Italia ni en Alemania durante el mismo periodo.

Este alza sostenida de la inflación, que supera largamente el 2% que establece el Banco Central Europeo (BCE) para mantener la estabilidad de los precios del área, no sólo restringe el poder adquisitivo de los consumidores, sino que además perjudica la competitividad internacional de los productos españoles. El análisis macroeconómico indica que un IPC por encima de la media representa una amenaza para las exportaciones, cada vez más caras. Wolfgang Munchau explicaba en una columna en Financial Times, publicada hace dos semanas, que España es uno de los países con más razones para dejar el euro.

Para Financial Times, desde el comienzo de la unión monetaria, en 1999, España ha ido perdiendo competitividad frente al resto de la zona euro, principalmente por sus elevadas tasas de inflación y el creciente aumento de su déficit por cuenta corriente. El Banco de España ha informado recientemente de que este déficit alcanzó los 64.751 millones de euros entre enero y septiembre de este año.

Con todo, a favor de España juega que ha sido uno de los países con mayor desarrollo económico tras la implantación del euro, con tasas de crecimiento que superan largamente la media comunitaria. Desde la llegada de la moneda única el crecimiento promedio de España ha sido del 3,2%, triplicando el 1% registrado en la zona euro y el 1,3% de la Unión Europea. Gran parte de este crecimiento se ha debido al impulso del consumo privado. La caída del desempleo, que este año ha cerrado con 80.000 parados menos, y el aumento de los salarios por encima del 10% han sido elementos clave para el despegue del PIB.

El otro gran logro de la llegada del euro ha sido el aumento del PIB per cápita de los españoles. En una reciente comparecencia ante los medios, el ministro de Economía, Pedro Solbes, aseguró que el ingreso per cápita de los españoles alcanzará el promedio de la zona euro para 2010.

La estabilidad presupuestaria ha sido el tercer gran pilar del ingreso del euro. La unidad monetaria exigió a España unas cuentas transparentes y ordenadas. Desde 2002, el país se ha convertido en uno de los alumnos más aplicados de la clase, logrando superávit en sus cuentas del 1,1% en los dos últimos cursos. Estas cifras hacen olvidar los años en que el desequilibrio fiscal llegaba al 6,3% (1995).

¿Y qué opina Europa?

La Comisión Europea (CE) celebró la semana pasada los cinco años de circulación del euro recalcando las ventajas económicas que ha supuesto su implantación. El comisario europeo de Asuntos Económicos y Monetarios, Joaquín Almunia, indicó que los principales beneficios del euro son "niveles de inflación y de tipos de interés que, para muchos países, nunca habían sido tan bajos". La CE también resaltó que han desaparecido las crisis de tipos de cambio dentro de la Unión Europea y valoró el abaratamiento de las importaciones y de los viajes al exterior.

La CE entregó además un informe en el que se revelaba que un 81% de los ciudadanos de la zona euro sigue asociando la moneda única con subidas de precios, según una encuesta Eurobarómetro realizada en septiembre sobre 12.000 personas. Una percepción errada a juicio de la Comisión, que indicó que en este periodo los precios han crecido una media de un 2%. Otros sondeos indican que el 94% de los franceses juzga que el alza de precios se debe al euro, mientras que, en Alemania, el 58% de los encuestados regresaría a los marcos alemanes.

El Ejecutivo comunitario atribuyó esa percepción pública a "algunos abusos en ciertos sectores" de países concretos, así como a la "tendencia psicológica" de notar más los aumentos de precios que las reducciones. Con todo, la encuesta de la Comisión indicó que un 68% está contento en general con la moneda común. Cinco años después del inicio de la circulación del euro, el valor de los billetes en circulación casi se ha triplicado, de los 221.000 millones del 1 de enero de 2002 a los 595.000 millones de octubre pasado

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Damià

Wednesday, January 10, 2007 12:24:32 PM

4. El Casal Popular Panxampla ja és una realitat, un espai de trobada a les Terres de l'Ebre

El proper dijous 11 de gener presentem la revista Panxampla, editada pel Casal Popular Panxampla, amb el primer número ja imprès i amb l'objectiu de ser de periodicitat semestral.

Llegir més...

http://www.gepec.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=731&mode=thread&order=0&thold=0

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Bosch Perello, Antoni

Wednesday, January 10, 2007 12:23:39 PM

5. Los aviones entran en el CO2

Los transportes son responsables del 21% de las emisiones en la Unión Europea

EL PAÍS / NEGOCIOS 07/01/2007

La Comisión Europea va a incluir el transporte aéreo en el sistema europeo de intercambio de permisos para las emisiones de CO2. El sexto artículo de la serie sobre los indicadores de Eurosif, publicado por EL PAÍS, Le Monde y La Stampa, demuestra el peso efectivo de las empresas de transporte aéreo en estas emisiones. Iberia es la segunda compañía menos contaminante, tras la sueca SAS.

Datos públicos

Se fijarán las cuotas máximas de cada compañía, lo cual sólo ocurría en sectores como la energía, la siderurgia, el cemento o el papel

Stavros Dimas, comisario europeo de Medio Ambiente, presentó el 20 de diciembre a sus homólogos y al presidente de la Comisión Europea un "proyecto de legislación" con vistas a incluir el transporte aéreo en el sistema europeo de intercambio de permisos para las emisiones de CO2. Eso significa que, después de las negociaciones y las idas y venidas que van a entablarse muy pronto entre Parlamento, Estados y Comisión, se fijarán las cuotas máximas de cada compañía aérea, lo cual hasta ahora sólo ocurría en el caso de sectores como la energía, la siderurgia, el cemento o el papel.

Este anuncio, unido a la exigencia de una revisión de las cuotas atribuidas a los industriales por los planes nacionales de asignación alemanes y franceses, indica que Bruselas se propone ampliar el campo de la "limitación del carbono", en particular al sector de los transportes, que hasta ahora se había librado. Al mismo tiempo, esto privará a los industriales de uno de sus argumentos preferidos para reducir al mínimo sus propias obligaciones: efectivamente, los transportes son responsables del 21% de las emisiones de los gases de efecto invernadero de la Unión Europea (UE), frente al 20% de la industria, el 28% de la producción de energía, el 17% del hábitat y el 10% de la agricultura.

El sexto artículo de la serie sobre los indicadores de Eurosif/Le Monde, publicado con La Stampa (Milán) y EL PAÍS (Madrid) permite evaluar la situación actual de las emisiones de CO2 entre los distintos integrantes del sector del transporte, concretamente del aéreo. Aunque este mercado no representa actualmente más que el 3% del conjunto de las emisiones de CO2 en Europa y el 15% de las del transporte, al ritmo que se intensifica el tráfico, dichas emisiones se incrementarán en un 150% de aquí a 2012. La Asociación Internacional del Transporte Aéreo (IATA, en inglés) acaba de anunciar un aumento del 5,6% en el número de pasajeros transportados en 2006, hasta alcanzar los 2.130 millones, y se prevén 500 millones más en 2010. "A diferencia de la industria", explica Pierre Causade, director de Desarrollo Sostenible de Air France, "nosotros no disponemos de una fuente de energía alternativa al queroseno. Sólo podemos contar con la entrada en servicio de aviones que consuman menos carburante y con una mejora del control del tráfico".

Esto explica que, en las cuatro sesiones de debate que se desarrollaron desde noviembre de 2005 hasta abril de 2006 entre la Comisión y todas las partes involucradas, las compañías aéreas insistieran en tener acceso en el mercado a los excedentes de las cuotas de los industriales. Pero el Parlamento Europeo, por el contrario, votó el 4 de julio una resolución que defendía la organización de un mercado reservado únicamente al transporte aéreo. Principalmente, llevaría a las compañías más antiguas a comprar cuotas a aquéllas cuya flota es más moderna, en especial a las de bajo coste. Una desventaja competitiva que provocó la negativa de Bruselas a acatar la resolución del Parlamento. Por tanto, el mercado debe estar abierto a todos los sectores.

Otra de las discusiones giraba en torno al ámbito que abarca el proyecto de normativa. ¿Habrá que tener en cuenta sólo los vuelos internos de la Unión, que representan 52 millones de toneladas de CO2 emitidas al año? ¿O bien los vuelos con salida desde los aeropuertos de la UE, cualquiera que sea su destino, como defiende la Comisión y que emiten 131 millones de toneladas? ¿O añadir a estos los vuelos que aterrizan allí (emiten 208 millones de toneladas), como sugiere el Parlamento? La elección más limitada es la menos eficaz con relación al objetivo de reducir las emisiones e introduce una distorsión de la competencia a favor de las compañías no europeas, esencialmente estadounidenses (EE UU no ha firmado el Protocolo de Kioto). Pero, por eso mismo, es la más fácil de aplicar. Sin embargo, la Organización de la Aviación Civil Internacional (OACI) ha comunicado ya que no se opondrá a un mercado de intercambio de cuotas. Bruselas podrá por tanto escoger la solución más amplia. Todo dependerá de las futuras negociaciones entre los grupos de presión aéreos, los estados, la Comisión y las organizaciones no gubernamentales, que también querrán que se las escuche.

Datos públicos

La información que se reproduce aquí ha sido recogida y procesada por la consultora Ernst & Young a partir de documentos publicados por las empresas. La selección de las sociedades se realizó basándose en el volumen de negocio de 2005 (o, en su defecto, el de 2004), publicado en la clasificación Global 500 de Fortune. Sin embargo, las principales compañías aéreas mundiales, todas estadounidenses, no publican ningún dato sobre sus emisiones de CO2 ni sobre la antigüedad de su flota (sólo United Airlines atribuye a sus aviones una antigüedad media de 11 años). Asimismo, tampoco las principales empresas de transporte marítimo, excepto una (incluida en este cuadro) publican ningún dato. Finalmente, no se pudo evaluar a transportistas por carretera como Geodis y STEF-TFE por falta de información detallada.

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Bosch Perello, Antoni

Wednesday, January 10, 2007 9:34:45 AM

6. San Francisco ofrecerá Internet gratis a todos sus ciudadanos

La ciudad californiana será la primera estadounidense que proporcione un servicio municipal de Wi-Fi en todo su territorio

REUTERS - San Francisco - 08/01/2007

La ciudad de San Francisco y la empresa EarthLink han llegado a un acuerdo provisional para ofrecer acceso a internet gratuito e inalámbrico, con el objetivo de convertirse en la primera gran ciudad estadounidense que proporciona un servicio municipal de Wi-Fi en todo su territorio.

El proveedor de acceso a internet EarthLink trabaja con varios socios entre los que se encuentra Google para desarrollar un programa de Internet inalámbrico gratuito en la ciudad de 777.000 habitantes bajo un acuerdo preliminar acordado en abril.

El alcalde de San Francisco, Gavin Newsom, ha declarado que el acuerdo alcanzado el viernes con EarthLink permitirá tener acceso a internet inalámbrico sin coste para los contribuyentes y extender la cobertura para alcanzar a todos los vecindarios de San Francisco con el tiempo. "(Disponer de) Wi-Fi ubicua cambiará el acceso de los residentes a la educación, los servicios sociales y las oportunidades económicas," ha afirmado Newsom.

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Bosch Perello, Antoni

Wednesday, January 10, 2007 9:17:56 AM

7. Begues i AENA

http://www.avui.cat/cgi-bin/resultat?http://www.avui.cat/avui/diari/07/gen/07/310215.htm

Estem cansades de veure en els mitjans de comunicació la problemàtica que Gavà i Castelldefels tenen amb AENA respecte al soroll dels avions sense que s'esmenti mai que la població de Begues també el pateix. Des de l'octubre del 2005 la població de Begues pateix el soroll que fan els avions al passar per sobre del nucli urbà.

AENA va comunicar el 26 d'octubre del 2006 els nous canvis de les rutes aèries, que modificaven que els avions passessin per sobre del nucli urbà de Begues. Notícia que va ser molt ben rebuda pel poble.

Actualment continuen passant avions per sobre del nucli urbà: no es compleixen les noves rutes aèries. AENA respon dient que tot està dins la legalitat, ens dóna versions contradictòries, però la realitat és que els pilots fan la maniobra de gir abans del que s'estableix a la ruta especificada.

Un grup de veïnes

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Jordi Mateu

Tuesday, January 09, 2007 11:00:48 PM

8. Cicle de presentació d'escoles d'educació lliure de Catalunya

Hola,
Us fem arribar informació sobre un cicle de presentació d'escoles d'educació lliure de Catalunya. L'educació lliure és una manera d'entendre el fet educatiu que es basa en el respecte al desenvolupament integral de cada nen i nena, i que s'allunya de moltes práctiques actuals com els exàments, els deures, els llibres de text, la massificació, la homogeneïtzació, els càstigs, etc.

A Catalunya hi ha un seguit d'escoles, petites, que tracten d'acompanyar l'infant en el seu procés de desenvolupament, amb límits, amb la cura de l'ambient, amb la internvenció educativa que enforteix, i sobretot amb respecte i amor. Des de la Xell volem ajudar a connectar aquests projectes amb altres col·lectius i persones que ens sembla que també es mouen en aquesta direcció. Perquè aquestes interrelacions poden enfortir els nostres camins.

Aquest divendres 12 de Gener presentem l'escola El Roure, una escola situada a l'Alt Penedès, amb prop de 40 nens i nenes d'infantil i primària.

La sessió serà de 19 a 21 hores a la facultat de Pedagogia de la UB, al campus de la Vall d'Hebron. L'entrada és gratuïta.

Us incloem el trítptic de tot el cicle per si us pot resultar d'interés, o be per si ens podeu ajudar amb la difusió

Fins aviat

Grup de difusió de la Xell

1r FÒRUM D’ESCOLES

LLIURES

L’EDUCACIÓ LLIURE AVUI

La majoria d’escoles s’assemblen:

segueixen currículums preestablerts, assignatures obligatòries, horaris determinats, exàmens, agrupaments per edats o massificació. També semblen més preocupades per les exigències del mercat laboral que per les necessitats de la infància i la joventut.

Més enllà d’aquest pensament unitari trobem un seguit d’experiències que viuen l’escola d’una altra manera, que donen prioritat als interessos diversos, que engresquen l’autoaprenentatge i la convivència espontània, que encoratgen els nens i nenes a jugar, a descobrir, a ser infants.

LA XELL

La Xarxa d’Educació Lliure és un espai de confluència de persones, col·lectius i projectes educatius implicats o interessats en l’educació lliure, vivencial i activa. La Xell es planteja promoure la creació i recolzar el funcionament d’escoles, experiències i col·lectius i aprofundir i difondre els valors i les pràctiques d’educació lliure.

Si desitges participar a la Xell, envia un missatge a:

difusio@educaciolliure.org

LLOC

Edifici del teatre, Aula Magna de Pedagogia,

Campus Vall d'Hebron

Passeig de la Vall d'Hebron, 171

Metro

Mundet L3

Autobús

27, 60, 73, 76, 173, B19, N4

Xarxa d’educació lliure

1r FÒRUM D’ESCOLES LLIURES

El juliol de 2005 vam organitzar les primeres jornades d’educació lliure a Barcelona. S’hi van presentar 25 experiències actuals d’educació alternativa de Catalunya i la resta de l’estat. L’any passat vam fer un cicle de vídeo fòrum per tal d’ampliar aquest coneixement a altres experiències actuals d’arreu del món. Vam veure i debatre pel·lícules sobre Summerhill, Sudbury, Brockwood Park, Pestalozzi i experiències d’educació a casa.

Enguany volem tornar a la realitat més propera. Farem una primera sessió de recordatori del vídeo fòrum de l’any passat i després donarem la paraula als diversos projectes que creixen amb força a Catalunya. Cada sessió comptarà amb la participació directa d’educadors i educadores del projecte que s’hi presenti.

Facilitarem bibliografia prèvia per tal de centrar el debat posterior.

Amb aquest fòrum pretenem continuar difonent altres maneres d'entendre el fet educatiu

Entre les experiències a debat hi ha diferències. Representen una selecció que, potser en posteriors cicles, es pot anar ampliant. En qualsevol cas, més que un model a seguir, tota experiència serveix sobretot d’estratègia d'autocrítica per continuar aprenent.

Esperem que us agradi.

Dv. 1/12: Projectes d’arreu

Dj. 14/12: Genunió

Dv. 12/1: El Roure

Dv. 2/2: La Caseta

Dv. 23/2: La Magarrufa

Dv. 16/3: Moixaina

Dv. 13/4: La Pinya

Dv. 4/5: (a determinar)

Dv. 25/5: Xantala

Genunió: Verneda, Barcelona

El Roure: Penedès

La Caseta: Gràcia, Barcelona

La Magarrufa: Barceloneta, Barcelona

Moixaina: Barcelona (a l'aire lliure)

La Pinya: Esplugues

Xantala: Poble Nou, Barcelona

Totes les sessions són de

19:00 a 21:30

Més informació a: Més informació a:

* * * * *

per-difondre

Tuesday, January 09, 2007 11:19:52 PM

9. JORNADES: PETROQUÍMIQUES: UN PERILL SILENCIAT? 11-14 DE GENER (Madrid-Barcelona)

Què tenen en comú els ciutadans de Tarragona, Tierra de Barros (Extremadura) i els de Puertollano? La Terra de Barros, Badajoz, és una comarca dedicada històricament a l'agricultura que compta amb un entorn natural extraordinari. Els seus habitants han conformat la Plataforma Ciutadana “Refineria NO” en oposició a la construcció d'una petroquímica. Enguany articulen un moviment social local que reflexiona també sobre el model energètic dominant. Al mateix temps, Puertollano és la seu d'una petroquímica que refina fins al 19% del petroli consumit a l'Estat espanyol. Allí, la refineria de REPSOL YPF arrossega un historial d'accidents laborals, que són denunciats en el documental “En una mancha del lugar" (Paco Sánchez). Finalment, Tarragona constitueix un dels nuclis industrials i petroquímics en particular, més importants de l'Estat, pel que els seus habitants han vist la seva regió transformada i contaminada. El darrer accident data del dia 6 de gener i va tenir lloc a les costes de Tarragona, on una boia de REPSOL YPF relativament nova va tenir un vessament que va afectar entre 70 i 80 metres quadrats de superfície marina. La Campanya “Contrajunta d'Afectat/des per Repsol”, que té per objectiu l'articulació de les resistències de comunitats afectades per REPSOL YPF en el Nord i el Sud organitza les Jornades: Petroquímiques, un perill silenciat? Amb la participació de:


- Pedro Vicente Sánchez i Leonardo Clemente, Villafranca de Barros

Plataforma Ciutadania Refineria NO

- Paco Sánchez, realitzador del documental “En una Mancha del Lugar”
- Ex – treballador de la refineria de Tarragona


Dijous 11 de gener (Madrid):

Lloc: Local de Ecologistas en Acción (Marqués de Leganés, 12)

Hora. 20h00

Video-Xerrada + "Impactes de Repsol YPF en Colombia" amb Pedro Ramiro (OMAL)


Divendres 12 de gener (Barcelona):

Lloc: La Torna (C/Sant Pere Martir, 37, Metro Fontana, L3)

Hora: 19h30

Video-xerrada

Diumenge 14 de gener (Barcelona):

Lloc: PIC-Can Masdeu (Nou Barris)

Hora: 16h00 Video-xerrada + “Geopolítica de la energía en América Latina” amb Efraín León (Mèxic)


Organitza: Campanya “Contrajunta d'Afectat/dess per Repsol”


Més informació:

Campanya “Contrajunta d'Afectat/des per Repsol”

http://repsolmata.info/

"En una mancha del lugar" (Puertollano)

http://enunamanchadelugar.zoomblog.com/

Plataforma Refinería NO

http://www.plataformarefineriano.com/index.php

Campaña Repsol 2006, Contrajunta de Afectad@s http://repsolmata.info/ <repsolmata@moviments.net>

* * * * *

Manuel Franquesa

Tuesday, January 09, 2007 10:53:03 PM

10. THE THEOLOGICAL VERITAT: Oración para el ano 2007

Oremus

Oh, Señor, que estás en los cielos saturados de dióxido de carbono y otras feces de los que te creamos a Nuestra imágen y semejanza para chupar del bote

Como no pudimos hacerlo a los Reyes Magos (se atrincheraron en el Corte Inglés y sólo te podías comunicarte con ellos a través de Santa Tarjeta de Crédito), y ahora que el ano 2007 todavía está bien prieto, humildemente te pedimos un par de cositas antes de que las copas empiecen a deslizarse encima de las mesitas de la terraza de clase preferente del TITANIC:

1. Te rogamos que este año te lleves a los infiernos vaticanos al Trío Grande de las Azores

2. Te suplicamos que las compañías aéreas de bajo coste (basura estratosférica) tengan que pagar una sabrosona ecotasa por la tortura que le están infringiendo al Planeta Tierra. En especial, te rogamos que conviertas en pasto para las vacas irlandesas al Gran Jefe de RyanAir, que no ha mucho soltó la animalada "en el ano 2010 volaremos gratis".

3. Te pedimos que los especuladores inmobiliaros de España se coman los ladrillos que nos han puesto y defequen rico abono para Nuestra Madre Naturaleza, que está hecha una caca

4. Te suplicamos que --¡por una vez!-- los bancos hagan menos beneficios a costa de nuestros sudores (¡cuyo olor combatimos con las fragancias Paris-London-New York que se anuncian sin respiro en la en la caja idiotizante del Dr. Goebbels!-- y que a cambio en España se mueran menos trabajadores subsubsubsubsubsubsubcontratados.

5. Te rogamos que el Humor se apodere de nuestros pobres espíritus torturados por el Terror Neoliberal, que nos envía entre 100 y 200 Spams diarios sin que haya nacido en el Planeta Tierra un juez capaz de pararle los pies a los terroristas euristas para que nos hundamos con una sonrisa en la cara.

Ay, Señor, que estás en los cielos saturados de dióxido de carbono y llenos de agujeros de ozono, con estas cinco (5) peticiones, esta humilde redacción se contentaría más que el pueblo de Sort cobrando el Gordo de Navidad.

Amén (así sea)

Tu siervo Manel

Subsubconsciente parlante de La Veritat

Feudo Inmobiliario y Proxeneta de Catalunya Nº 08860 (Castelldefels)

PS. Si te quedara algún nicho de mercado, también te pediríamos que a la nueva Macro Terminal del Euro-puerto de Barcelona se la trague todita el Muy Noble Delta del Llobregat (a ser posible de noche, por respeto a los obreros)

* * * * *

Jose Garcia Moreno

Tuesday, January 09, 2007 10:48:01 PM

11. El Llobregat se resiste a morir

Crónica final del 2006 de la Riera Vella y su dormidero de los cormoranes del Delta.

El puerto de Barcelona sepulta el Delta del Llobregat.

Durante los meses de febrero y marzo de este año, el Puerto de Barcelona procedió a la captura y expulsión de los peces y las tortugas autóctonas que, de forma natural, habitaban las lagunas formadas por el antiguo cauce del Río, tras haberlo desconectado del resto del lecho.

A lo largo de los siguientes meses, el Puerto, procedió a enterrar esta zona húmeda.

La reproducción de una especie de alto valor ecológico.

Desde primeros de julio, miembros de DEPANA, observaron la presencia reproductora de una pareja de Avetorillo común en una zona de cañizal de una de las lagunas que estaban enterrando. Tras múltiples esfuerzos realizados desde nuestra organización, conseguimos, inextremis, que se paralizasen las obres que estaban sepultando la laguna y el hábitat de una especie estrictamente protegida.

En el mes de agosto vimos los jóvenes de avetorillo, que ya volaban, y que habíamos conseguido salvar. Poco después procedieron a acabar de enterrar la zona donde se habían podido reproducir, gracias a nuestros esfuerzas.

El dormidero de cormoranes.

Desde que comenzaron las obras del desvío, una de las problemáticas que más nos han preocupado respecto a la conservación de la Riera Vella, es la existencia en el bosque de rivera colindante, del dormidero de cormoranes más importante de todo el Delta y la Vall Baixa. Este dormidero invernal ha llegado a contar, en algunos años, con un millar de ejemplares.

La base fundamental de la preocupación por la eliminación de este dormidero junto al antiguo río, estriba, en que, la única alternativa de que disponen los cormoranes a este dormidero, se ubica en la arboleda próxima a la laguna de la Ricarda, justo en las proximidades de la cabecera de la nueva tercera pista.

El proyecto de estación intermodal.

Durante este mismo año, a lo largo del mes de mayo, estuvo en exposición pública un Estudio de Impacto Medio Ambiental sobre la nueva estación intermodal que el Puerto pretende construir sobre el antiguo cauce del Llobregat.

El EIMA expuesto, no contemplaba los valores naturales de esta importante zona húmeda, ni las características de Dominio Publico Hidráulico que posee, ni la afectación al bosque de ribera, y sobre todo, no contemplaba la problemática que se podría generar a partir de la desaparición del bosque de ribera y el dormidero de cormoranes que se asienta en estos árboles.

Por todos estos motivos, el estudio en cuestión se puede considerar como uno de los más deficientes que se han realizado en los últimos años entorno de las obra del llamado “Plan Delta”.

Respuesta de AENA.

Ante el proyecto de nueva estación intermodal, que supone la desaparición del dormidero de cormoranes actual, y la falta de medidas correctoras planteadas en el EIMA, AENA, ha planteado de una forma clara y contundente a la Autoridad Portuaria, que los cormoranes están dentro de su zona de actuación, y por tanto, el Puerto es responsable de su gestión y de los posibles problemas aéreos que, la desaparición de este dormidero, pudiera crear en los alrededores de la nueva pista.

Como resultado de las advertencias de AENA, la Autoridad Portuaria contrató, este verano, una empresa ambiental, a la que encargó el objetivo de encontrar una “solución” al problema del dormidero de cormoranes.

Otro nuevo consulting ambiental más, desembarca en el Delta.

La empresa Minuartia fue contratada por el puerto, para la elaboración de un estudio sobre la problemática que se plantea con los cormoranes y sus posibles soluciones, el estudio en cuestión, planteaba:

-En primer lugar, se apostaba por el mantenimiento del bosque de ribera y el dormidero actual de cormoranes, en tanto que no se encontrara una alternativa viable.

-En segundo lugar, el estudio, proponía el mantenimiento de una zona inundada que pudieran utilizar los cormoranes como zona de alimentación, reposo y que les transmita sensación de seguridad mientras duermen en los árboles.

Esta medida, ha supuesto la restitución de una parte de la Riera Vella. Se ha construido un canal de unos 500 metros de largo por unos 30 de ancho, dentro del antiguo cauce y a lo largo de todo el tramo que ocupan los eucaliptos que son utilizados como dormidero por los cormoranes.

-En tercer lugar, se proponía la construcción de unas estructuras de madera y de diseño análogo al de los modernos parques infantiles urbanos, sobre las que se pretende que los cormoranes reposen, descansen, y duerman.

Las estructuras se han ubicado dentro del nuevo canal y junto a los eucaliptos del dormidero.

La idea que se planteaba en el estudio era, la de mantener la ubicación actual, a la vez que se buscan estructuras experimentales que atraigan a los cormoranes para dormir y que permitan el futuro traslado de la colonia, hacia algún otro lugar del Delta o de la Vall Baixa del Llobregat.

Y llego la hora de la verdad.

Al llegar noviembre, se esperaba con impaciencia, la llegada del grueso de los cormoranes invernantes en el Delta. Tras un cierto desconcierto inicial, la mayoría de los ejemplares, unos 450, se ubicaron en el dormidero de siempre, mientras un grupo más reducido, unos 150, se ubicaron en los eucaliptos junto a la laguna de la Ricarda.

En las últimas semanas, AENA, con el consentimiento del nuevo Consorcio que gestiona el Delta, ha realizado incursiones nocturnas a la Ricarda, que han ahuyentado a los cormoranes de este dormidero, que han pasado a engrosar el de la Riera Vella.

Con la llegada de los primeros fríos, el número de cormoranes se ha disparado, y el dormidero de la Riera Vella, ya acoge a más de 700 ejemplares.

Los cormoranes utilizan los eucaliptos de siempre y se han adaptado bien al nuevo medio, se alimentan en el nuevo cauce del Llobregat, en la dársena portuaria, reposan junto al nuevo canal de la Riera Vella y duermen en los enormes eucaliptos del último bosque de ribera del Llobregat.

Conclusiones.

Respecto a las estructuras construidas y diseñadas por la empresa Minuartia, prácticamente, no se han sido utilizadas. Los cormoranes han demostrado una querencia hacia su lugar natural y tradicional de descanso, que desestima, al menos de momento, cualquiera de las alternativas artificiales creadas.

Todo lo que ha sucedido, confirma lo que desde nuestra entidad se estaba planteando desde un primer momento, el bosque de ribera y el dormidero de cormoranes, debe mantenerse en su ubicación actual.

Tenemos la obligación de recordar, que el conflicto entre la nueva pista y los espacios naturales, ha sido creado, por un lado, por AENA, al construir la tercera pista encajonada entre las Reservas Naturales, y por el otro, por el Puerto, que pretende ocupar los espacios naturales del Delta, como la Riera Vella, a “cualquier precio”.

Creemos que pese ha la situación que ha creado el Plan Delta, aun son compatibles los accesos ferroviarios al Puerto, con el mantenimiento de los valores naturales más emblemáticos de la Riera Vella, como son el bosque de rivera y su dormidero, a la vez que se ofrece seguridad en el entorno de la tercera pista.

DEPANA BAIX.

Más información al teléfono:

657101385

Jose Garcia.

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Damià

Tuesday, January 09, 2007 6:27:52 PM

12. 20a Trobada d’Entitats i Plataformes en Defensa del Territori dels Països Catalans

L'ADENC (Associació per a la Defensa i Estudi de la Natura) i Salvem el Vallès formem part de la Federació d'Entitats Ecologistes de Catalunya (EdC). Aquesta Federació està constituïda per organitzacions i plataformes ecologistes i conservacionistes que tenen com a principals objectius la defensa del medi ambient i de la salut de les persones, i el seu estudi i difusió. La Federació d'Entitats Ecologistes de Catalunya està formada per entitats d'arreu de les comarques de Barcelona i de tota Catalunya, (en són entitats membre, algunes de les principals entitats ecologistes del país, com ara, entre d’altres IPCENA, CEPA, GEPEC, IAEDEN, ANG, etc...).

Llegir més...

http://www.gepec.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=730&mode=thread&order=0&thold=0

* * * * *

David

Tuesday, January 09, 2007 6:02:17 PM

13. Assemblea de la Plataforma Aturem la Guerra, aquest dijous, 19, 30

Hola a totes i tots

Us escric per recordar-vos que tenim assamblea de la Plataforma Aturem la Guerra, aquest dijous, 19,30h, al local de Sodepau (Passatge del Crèdir 7, pral).

Entre els temes per tractar:


* mobilitzacions contra la OTAN a Sevilla, 2-9 de febrer (veure http://www.forosocialsevilla.org/ )

* activitats relacionades a Barcelona, possible xerrada amb George Galloway l'1 de febrer.

* Informe sobre la campanya contra l'assessinat d'acadèmics a l'Iraq (s'ha començat a penjar coses a la web:

http://www.aturemlaguerra.org/?q=node/84 )

* també a la web, la Declaración de Beirut, de la trobada internacional de 16-19 de noviembre de 2006, on va participar la Plataforma: http://www.aturemlaguerra.org/?q=node/77 i algunes fotos de la trobada http://www.aturemlaguerra.org/?q=image/tid/27 (s'ha afegiran més)

I segurament haurem de tracta altres temes, com la situació a l'Iraq després de l'execució del Sadam Hussein; el bombardeig d'EUA a Somàlia...

David Karvala

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Carme Jiménez Huertas

Tuesday, January 09, 2007 4:48:47 PM

14. Ara van pel Pallars!!!

Hola,

He rebut aquest missatge d’una amiga que viu al Pallars. Sembla ser que ara van cap allà!

El Pallars és una de les comarques menys poblades de Catalunya i la que té més espais naturals encara verges. Sembla que el projecte de Josep Lladós és comunicar la comarca amb Andorra: com que al Principat ja no els queda res per destruir, i al Pallars només hi queden quatre pastors pobres, no trobaran gaires impediments... Amb quatre promeses de progrés i de feina pels fills, creuen que se’ls posaran a tots a la butxaca. Amb el que no compten és amb la fortalesa de la gent de muntanya. De moment, s’estan organitzant i ens demanen ajuda: signeu al seu web i feu-ne difusió!

Gràcies.

Carme

Asunto: La web de la nova bogeria al Pallars!!!

Hola a tothom,

El senyor Josep Lladós Comenje és fill de Ribera de Cardós, però s'estima molt poc la seva terra. Viu a Nova York i treballa per a la ONU. Segons ja ha sortit als diaris, vol comprar els 2 campings i la serradora del poble, pagant als propietaris 1000 milions a cada un, i tot per construir un camp de golf immens, quan en aquests moments també hi ha un projecte de camp de golf a Esterri d'Aneu (molt a prop).

Destruiran el paisatge pirinenc, la fauna i la vegetació, i deixaran sense aigua a molta gent. I l'aigua és un problema molt recent al municipi. Cada any plou menys i cada any hi ha més pisos. Per ser concrets, aquest any hi ha hagut pobles que no podien consumir la poca aigua que tenien per excés d'arsènic com a conseqüència de la sequera. Els peixos moren a milers cada estiu. Doncs ara imagineu que, a part de tot això, hi ha un camp de golf que necessita ser regat cada dia malgastant litres i litres d'aigua. Com a resultat obtenim una gran crisis hidrològica (si no hi aigua, de què viuran els pagesos? i la fauna?) entre d'altres.

Aquest projecte no ha estat aprovat de moment, encara podem fer-hi alguna cosa. Si teniu alguna idea, serà ben rebuda. No podem permetre que es continuïn carregant el planeta. Jo sola no puc fer res, però tots junts podem canviar el curs de les coses.

Si esteu en contra d'això, firmeu i envieu-ho als vostres contactes.

Gràcies.

Irene Sánchez Abad

Recollida de firmes contra el camp de golf a Ribera de Cardós

hem creat un web on podreu signar i veure les notícies que han sortit a la premsa:

http://www.lavalldecardos.info/

Sisplau, reenvieu-la a tothom per tal de que arribi al màxim de gent.

Moltes gràcies a tots i a totes.

Irene

* * * * *

Bosch Perello, Antoni

Tuesday, January 09, 2007 10:56:45 AM

15. Residuos de BCN a Murcia

Murcia indaga si el transporte de residuos de Barcelona está autorizado

MANÉ ESPINOSA

ANTONIO CERRILLO

BARCELONA

La Consejería de Industria y Medio Ambiente del Gobierno regional de Murcia indaga la legalidad de los envíos de desechos urbanos que se está efectuando desde el área de Barcelona a esta comunidad.

Actualmente, una parte de los residuos orgánicos recogidos selectivamente

en diversas zonas del área de Barcelona son transportados a una instalación en Murcia. El transporte se debe a que la planta de reciclaje de Zona Franca (Ecoparque 1), donde se trataba esta fracción de desechos, está cerrada temporalmente por reformas y en Catalunya no se han encontrado plantas de compostaje.

La Consejería de Industria y Medio Ambiente murciana ha requerido a Urbaser, una de las empresas concesionarias de la planta de reciclaje de la Zona Franca (Ecoparque 1) que diga “qué residuos envía a Murcia, a dónde y con qué autorización”.

Portavoces del Gobierno murciano indicaron que la consejería no ha autorizado este transporte, aunque se ha dado diez días para aclarar la situación. Urbaser manifestó la semana pasada que el envío se hacía a una planta autorizada

Tanto CiU como grupos ecologistas censuraron la “improvisación” de las administraciones y que no se esté aplicando un principio de proximidad, según el cual los residuos deben tratarse cerca de donde se originan. “Es intolerable que los residuos de Barcelona se tengan que llevar a Murcia, porque debe haber instalaciones adecuadas aquí. Es insostenible que se haga un transporte a tan larga distancia. Además, un principio de solidaridad indica que hay que tratar los desechos en el mismo lugar en donde se generan”, declaró Joan Puigdollers, concejal de CiU en Barcelona.

Cada día, dos camiones de 50 toneladas hacen transportes de esta carga desde Barcelona hasta una instalación desconocida en Murcia. Para ahorrar costes, lo que se hace es aprovechar el viaje de regreso de camiones que transportan chatarra a Barcelona, de forma que, en lugar de volver con el camión vacío, los camioneros viajan con la carga de

este material.

Mercè Girona, portavoz del Centre d'Estudis i Projectes Alternatius (Cepa), indicó que “esta situación demuestra el fracaso en el funcionamiento de macroinstalaciones como el Ecoparque 1 de la Zona Franca”. “Esto se veía venir. Debería haber un verdadero cambio para que al frente de la gestión de los residuos estuvieran personas capaces y competentes. El modelo de los ecoparques no funciona, pero se siguen haciendo nuevos”. El Cepa responsabiliza de la situación a la Entidad Metropolitana de Medio Ambiente y a la Agència de Residus, “por consentirlo”.

Los portes a Murcia se iniciaron en agosto y podrían durar hasta junio, fecha en la que se prevé que esté lista parte de la reforma del Ecoparque 1 de la Zona Franca.c

* * * * *

Luis y Sally

Tuesday, January 09, 2007 10:00:20 AM

16. Bagdad Rap

Excelente video sobre/por los Brigadistas que fueron a Bagdad justo
antes de la invasión. Dice todo lo que ya sabiamos antes y ahora
resulta que los 100 millones que tomaron las calles tenian razón. Mira
que bien.

Y excelente bando sonora...

Luis

Documental Dias Antes De La Guerra de Irak "Ese día el mundo miraba
atónito, indignado y conmocionado la televisión mientras comenzaba una
Guerra para muchos sin sentido y, en cualquier caso, ilegítima. Pero no
todo lo que ocurrió en Irak lo vimos por televisión… " Un grupo de
brigadistas llegaron a Bagdad los días previos al comienzo de la Guerra
y algunos permanecieron allí durante los bombardeos… Su punto de vista
de la situación sirve de nexo para narrar una historia en la que se
entremezclan las caras, con nombres propios, de algunas de las
víctimas, las vivencias de la población civil a pocos días de un ataque
anunciado, pero sobre todo, las terribles consecuencias que ese ataque
ha provocado y seguirá provocando durante generaciones en la población
civil de Irak. Un documental, narrado a ritmo de hip hop, donde el
juego de imágenes actuales y de archivo, luces, sombras, y colores nos
sumergen en un mundo donde la realidad supera, definitivamente, a la
ficción.

http://video.google.com/videoplay?docid=-2383430343482824658&q

* * * * *

Manuel Franquesa

Tuesday, January 09, 2007 12:51:12 AM

17. LA VERITAT DE LOS NUEVOS ANOS

Hola todas y todos

Acabamos de recibir una felicitación de la France (nuestra vecina más cercana después de los Estados Unidos de Anémica), que dice así;

"Feliz Ano Nuevo"...

Teniendo en cuenta que la mayoría de espanyolas/toreros de debó padecemos de Al Morranas y que la población francesa no tiene la tilde en el teclado de su ordenador, el deseo navideño desde la France es de lo más grato que esta humilde hoja hubiere recibido desde 1907.

Salut&Deseo

Manel

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Jaume Grau López

Monday, January 08, 2007 10:02:05 PM

18. Assemblea Coordinadora contra el Pla de Ponent

Bona nit a tothom i molt bon any nou!

Us escric per a comentar-vos que vàries persones que ens hem anat trobant i parlant les darreres setmanes hem coincidit en la necessitat de fer una nova assemblea on analitzar les accions del cap de setmana del 25 i 26 de novembre, la situació actual així com les propostes de futur per a seguir lluitant contra aquest projecte faraònic i destructiu del territori.

Així doncs, la propera trobada serà:

Divendres 12 de gener

20:00 h.

Casal Sant Jordi de Gavà (Rambla Vayreda 31)


Ens veiem...

Salut, República i Ecologia!

Jaume Grau

Coordinadora contra el Pla de Ponent

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Kasalprat

Monday, January 08, 2007 7:43:02 PM

19. S'ensorra el nou moll del port al Delta. Trenquem el silenci!!!

Hola companys.

Us envio una nota que hem fet sobre el fet del Delta, cal la màxima difussió perque estan passant del tema perque ningú s'enteri i el fet és suficientment greu. Envieu-lo a qui creieu convenient, que la gent s'enteri.

Si voleu un enllaç a la notícia la podeu trobar a:

http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/288175/index.php
i en breu a www.kasalprat.org


PD: Ja anirem informant.

SOS DELTA-SOS BAIX LLOBREGAT

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S'HA ENSORRAT EL NOU MOLL DEL PORT AL DELTA. TRENQUEM EL SILENCI

Al Delta del Llobregat l?any ha començat amb una notícia prou indignant i impactant que per motius facils d?endevinar va ser passada per alt per la gran majoria de mitjans de comunicació. El moll Prat que s?està construint al port de Barcelona, en la seva ampliació als terrenys del delta, es va ensorrar de forma estrepitosa. No va ser cap temporal, pel que sembla tampoc ha estat cap sabotatge, simplement el moll en construcció d?uns 1.500 metres de llargària va cedir en una tercera part com un castell de sorra que s?empassa el mar. Sortosament no va haver cap víctima en ser un dia festiu on la majoria d?obrers estaven de vacances.

Les conseqüències que aquesta noticia podria tenir en l?ampliació del port, la negligència i deficiències tècniques que demostren aquestes macroinfraestructures, la saturació del Delta del Llobregat, condemnat a la seva desaparició progressiva i calculada, la despesa ingent de diners públics de forma tan impresentable, la tragedia que hagués suposat l?ensorrament en un dia laborable, les responsabilitats que d?això se?n deriven?.van fer que aquesta notícia s?amagués en la majoria de mitjans. Les redaccions van preferir donar mil i un detalls sobre un fet molt menor i anecdòtic que es donava paral?lelament: les pedres que van caure a la carretera de Montserrat i de les que sens dubte tot català ha restat asseventat mentres el silenci plenava sobre l?afer portuari. De moment les autoritats s?hi sumen a aquest silenci absolut que esquitxa a diverses administracions, multinacionals i partits polítics implicats en l?ampliació portuària i en les nombroses obres que destrossen el Delta del Llobregat.


L?ensorrament de 500 metres de blocs de formigó

Eren aproximadament les nou del matí de l?1 de gener quan els obrers que treballaven en la construcció del nou moll Prat a la zona d?ampliació del port de Barcelona, van haver de sortir corrents davant el moviment del terra que va precedir l?ensorrament del moll. En pocs segons tones de formigó van ser empassades pel mar, 500 metres del total de 1.500 que el composen van desaparèixer, per sort, sense produir cap víctima entre els treballadors, que en ser dia festiu eren escassos. Sens dubte, no podriem parlar en aquests termes si hagués estat un dia laborable.

Les autoritats portuàries van explicar en un comunicat que l?ensorrament s?havia produit per un desplaçament dels blocs de formigó que delimitaven el moll, i van dir que havien encetat una investigació per endevinar les causes, comprometent-se a fer publica una valoració en els propers dies. Davant la desfeta que suposa aquest fet, les autoritats portuàries van preferir treure ferro a l?assumpte i van assegurar que l?incident no ha afectat el funcionament del port ni a la resta d?obres incloses en el projecte d?ampliació, que suposen la construcció d?uns vuit quilòmetres de dics i d?unes 140 hectàrees d?espais logístics previstos a la ZAL (Zona d?Activitats Logístiques) del Prat. En una pirueta increible per defugir responsabilitats, inclús van assegurar que les obres s?acabarien segons el calendari, que preveu siguin finalitzades el gener de l?any vinent. De moment han restat suspeses fins a l?aclariment dels fets.


El moll Prat i els interesos econòmics

Les obres de construcció del moll Prat, que és el menor dels projectats al nou port, tenen un pressupost inicial d?uns 70 milions d?euros de fons públics i eren realitzades per les empreses Ferrovial i Cyes. La primera és un dels principals grups europeus d?infraestructures, presidida pel seu fundador i màxim propietari Rafael Pino y Calvo-Sotelo, membre també del consell de Banesto. L?empresa té una participació bursatil superior a 10.000 milions d?euros i un patrimoni per valor de 150 milions d?euros, que es genera en els àmbits de les infraestructures (aeroports i autopistes), immobiliari (fusionada amb Habitat), construcció (l?orígen i principal activitat mitjançant el grup Ferrovial-Agroman) i de serveis (principalment per a infraestructures). Per la seva banda, Cyes, presidida per Felipe Almenar, que capitaneja una família d?empresaris valencians, és una constructora creada l?any 1979 especialitzada en infraestructures al país valencià, com ports i aeroports, i que en els darrers anys ha estés el seu negoci a d?altres zones.

El moll Prat consta de 95 hectàrees i més de 1.500 metres de superfície i pretèn augmentar el tràfic de mercaderies portuàries de 44 milions de tones i 2 milions de contenidors, a gairebé el doble : 85 milions i 4,5 milions de contenidors. Per aquest augment del trànsit cal una capacitat energètica de la que no es disposa i per això s?ha projectat una central de cicle combinat al mateix port per part de Fecsa-Endesa, que nombroses entitats i veïns han denunciat per l?augment d?emissions de CO2 a una zona com aquesta que és la més contaminada de tota Catalunya i que les autoritats han acceptat que es facin amb la ridícula compensació de comprar una nova flota d?autobusos. La gestió del Moll Prat va ser adjudicada per 30 anys el maig del 2006 a l?empresa TerCat, del grup Mestre, que tindrà el 30% de la mateixa, i l?empresa anglesa Hutchison Ports Holding que tindrà un 70%. La primera és l?actual gestora de la terminal polivalent del port i la segona és la multinacional lider mundial en gestió de contenidors, amb presència en la majoria dels ports internacionals amb més activitat, sobretot en el comerç asiàtic, on es present quasi en situació de monopoli. Totes dues empreses hauran de constituir una nova societat i es comprometen a una aportació econòmica de 6 milions d?euros en cinc anys i de 450.000 euros anuals durant els anys de concessió.


El desviament il?legal com a punt de partida

La zona on s?ha produit l?esfondrament es troba a l?espai que va ser dessecat de l?antiga llera del Llobregat després del seu desviament, condició indispensable per iniciar l?ampliació del port de la forma en que es va projectar al Pla Delta signat l?any 1994. La zona guanyada amb el desviament va ser cedida pel consistori pratenc, governat per IC, a l?autoritat portuària de Barcelona per construir la ZAL del Prat, en el projecte que pretèn convertir el Delta del Llobregat en una de les zones logístiques claus del sud d?Europa, mitjançant l?ampliació de port i aeroport, sense tenir en compte el sacrifici de la seva riquesa natural. El Tribunal suprem va declarar il?legal el desviament del riu Llobregat el juny del 2004, tot i això, el setembre del mateix any el riu va ser desviat encara que no complís la legalitat.

Un cop es va realitzar el desviament s?havien d?iniciar les obres a l?antiga llera, aquestes consistents en la seva inicial cimentació per tal de construir al damunt les noves vies de tren i autovies que requerien les noves necessitats portuàries amb l?ampliació. Aquestes obres van estar aturades durant més d?un any degut a la regeneració natural de la llera, que els tècnics preveien equivocadament que es dessecaria en desconectar-la del seu cabal. Va succeir el contrari, el riu es va regenerar en recarregar-se naturalment de l?aqüífer soterrani d?aigua potable del delta, fent-se impossible la seva dessecació natural i creant unes condicions biològiques òptimes en haver-se desconectat del cabal antic tradicionalment contaminat. Aquesta nova zona natural ràpidament va ser ocupada per nombroses espècies d?aus que havien estat expulsades dels seus habitats per les obres de l?aeroport i d?altres infraestructures. Aquesta situació va portar a diverses entitats ecologistes a presentar denúncies per aturar la cimentació arribant l?assumpte als parlaments català, estatal i europeu i a nombroses mobilitzacions de diverses entitats del Baix Llobregat. Tot i aquesta nova demanda popular, sense cap mena d?explicació i sense ni tansols redactar la declaració d?impacte ambiental a la que obliga la llei, durant les festes de setmana santa de l?any 2006, va començar la cimentació de l?antiga llera que comprenia tres quilometres de zona humida que van desaparèixer irremisiblement afectant brutalment l?entorn regenerat.

El Pla Delta està desenvolupant-se amb nombroses il?legalitats, els interesos creats en aquesta zona són massa poderosos econòmicament com per fer front a les nombroses denúncies d?entitats ecologistes i populars. L?ampliació del port ja ha suposat, com es preveia, la desaparició de gran part del litoral pratenc, que ha esborrat del mapa nombroses platges i que ha condemnat a tota la costa deltaica a ser regenerada amb tones de sorra any rera any com a única solució. La situació d?aquesta regressió brutal del litoral va fer que un dels espigons construits pel port s?hagués de destruir en un 75% l?any 2005 per deixar passar la sorra, tot i així, les platges pratenques han patit un mal irreversible que fan impossible la seva regeneració als nivells anteriors de la construcció d?aquesta infraestructura. A més, les nombroses obres al port han malmés de forma absoluta els fons marins on actualment han desaparegut totes les espècies animals i vegetals que el poblaven. Pregunteu-li a qualsevol pescador de la zona on ha de portar ara els vaixells.


Demanem responsabilitats

El silenci de les administracions i de totes les parts implicades ha de ser denunciat de nou per totes aquelles persones i entitats que portem anys denunciant el Pla Delta i les seves nefastes i evidents conseqüències pel territori i la població. La creació d?una zona logística de comerç a nivell europeu ha posat al Delta de Llobregat en l?avantsala de la seva desaparició. L?ampliació del port i l?aeroport, la construcció de carreteres, línies de metro, depuradores, dessalinitzadores, l?arribada del TGV i d?altres infraestructures responen a un monstre econòmic que no s?aturarà tot i tenir sentències judicials contraries i l?oposició de bona part de la població del voltant. Les administracions i partits polítics han venut el nostre Delta a les multinacionals, i cal resaltar l?actitut absolutament hipòcrita i manipuladora d?IC des del consistori pratenc, que continuen denominant-se ecologistes inclús quan la destrucció del territori es fa d?una forma tan evident i amb la seva manipulació informativa constant que no deixa de recolzar cadascuna de les obres que es realitzen.

La desfeta ecològica d?un delta s?està fent amb el desconeixement de bona part de la població que no viu a la zona. Les conseqüències de les principals infraestructures han començat des del primer dia del seu funcionament. L?ampliació de l?aeroport ha portat a la protesta de cinc pobles veïns i una nova configuració de pistes que encara no ha resolt els problemes, s?han ensorrat masies centenàries, han desaparegut camins tradicionals i la pagesia dona les darreres bocanades en el que fa poc era la millor zona agrícola de Catalunya. El desviament del riu va suposar l?entrada d?aigua marina fins al punt de desconnexió tres quilòmetres amunt, la salinització de l?aqüífer va ser immediata i no para de crèixer per les constants obres i ara ho volen resoldre amb un nou enginy multimilionari de barreres hidraúliques al mar.

L?ampliació del port ens ha deixat sense zones humides i sense platges i ara continuem amb els esfondraments, l?improvisació i l?impunitat dels implicats, encara volen fer passar el TGV pel Delta, hi ha previstes dues línies de metro entre els aqüífers, les emissions no paren de crèixer a la zona més contaminada de Catalunya, etc, etc. Com no poden negar l?evidència recorren al silenci generalitzat, i així, les notícies que en un altre lloc generarien indignació i demanda de responsabilitats aquí són acallades i minimitzades per no trencar el que més importa: la pau dels diners i acabar el Pla Delta costi el que costi. Costi el que costi.

Hem de trencar el silenci, hem de salvar el Delta, hem de denunciar als especuladors i els polítics que els sostenen i hem de fer que paguin pel que ens estan fent.

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Damià

Monday, January 08, 2007 5:25:15 PM

COORDINADORA ANTICEMENTIRI NUCLEAR DE CATALUNYA: necessitem voluntaris

20. ACTES PREVISTOS PER LA COORDINADORA ANTICEMENTIRI NUCLEAR DE CATALUNYA

- Dimecres 10 de gener a les 18:30 hores, a Tivissa, al Casal Cultural: acte de protesta a la xerrada informativa que organitza l'AMAC. Per aquest tenim confirmada la presència de companys/es..

- Dijous 11 de gener a les 18:30 hores, a Flix, al Casal Sant Jordi: acte de protesta a la xerrada informativa que organitza l'AMAC.

La xerrada informativa que organitza l'AMAC a Flix, era prevista en un principi a Ascó, però per motius "polítics", s'ha modificat el municipi. Els mitjans de comunicació han estat convocats per part de l'AMAC, a Flix. Cal que entre tots fem un esforç per acudir al menys a un dels dos actes i fer una crida a la gent coneguda per aconseguir la màxima assistència. A tots dos actes, desplegarem la pancarta " NO AL CEMENTIRI NUCLEAR ", tal i com ja vam anunciar a la premsa.

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Xarxa Consum Solidari

Monday, January 08, 2007 12:11:46 PM

21. Jornades de Comerç Just i Consum Responsable

5es Jornades de Comerç Just i Consum Responsable

Sobirania alimentària i consum: és l’hora de començar a caminar

Data: divendres, 26, i dissabte, 27, de gener del 2007

Lloc: Centre Cívic Convent de Sant Agustí

Pl. Acadèmia, s/n. Barcelona.

Arc de Triomf

Aquest any, les Jornades de Comerç Just i Consum Responsable organitzades per Sodepau, amb la col·laboració de la Xarxa de Consum Solidari, la campanya No et mengis el món, la COAG, el Espacio por un Comercio Justo i la Plataforma Rural, tenen per objectiu aprofundir en tres eixos que considerem prioritaris des de les organitzacions que treballem en el comerç just i el consum crític i responsable.

En primer lloc, volem plantejar l’impacte de les grans cadenes de distribució comercial en l’àmbit agrícola, del consum, dels drets laborals, del medi ambient... i dibuixar un mapa de les resistències a les mateixes. Per fer-ho, comptarem amb representants de campanyes de Gran Bretanya i Mèxic contra dues de les principales cadenes de distribució a nivell mundial: Tesco i Wal-Mart. A la vegada, presentarem la campanya

“Grans cadenes de distribució, no gràcies” impulsada per Plataforma Rural i un ampli ventall d’organitzacions socials.

En segon lloc, volem fer especial èmfasi en el model d’agricultura de responsabilitat compartida entre agricultors i consumidors, una estratègia impulsada per la COAG a l’Estat espanyol i que es pionera en els seus plantejaments. A la vegada, analitzarem en què consisteixen els sistemes de certificació participatius i com signifiquen una alternativa als segells d’organismes externs com el CCPAE i el segell FLO. A més, posarem damunt la taula els models de circuits curts que s’estan desenvolupant a nivell català i els principals debats que es plantegen.

Finalment, ens centrarem en el model de cooperació al desenvolupament que es pot portar a terme en el context de la globalització capitalista actual. Quin ha de ser el paper de la cooperació en aquest escenari? Com vinculem cooperació al desenvolupament i sobirania alimentària? Us animem a totes i a tots a participar a les jornades i poder enriquir amb les vostres idees i plantejaments els debats que es portaran a terme.

Divendres, 26 de gener

16.30h a 18h

Cooperació pel desenvolupament en el capitalisme global

Javier Martínez Peinado, doctor en ciències econòmiques de la UB

Irene Maestro, Departament de Política Econòmica i Estructura Econòmica Mundial de la UB

18.15h a 20.15h

Resistències a les grans cadenes de distribució

Judith Whateley, coordinadora de la Tescopoly Alliance (Gran Bretanya)

Un representant de la campanya contra Wal-Mart a Mèxic

Jose Alberto Uribe Riera, secretari general de CNT a Mercadona

20.30h a 21.30h

Presentació de la campanya Grans cadenes de distribució, no gràcies i del llibre “Supermercados, no gracias”

Ferran Garcia, campanya No et mengis el món

Andoni García, integrant de l’executiva del sindicat agrari COAG

Esther Vivas, Xarxa de Consum Solidari

Dissabte, 27 de gener

17h a 19h

Agricultura de responsabilitat compartida i sistemes de certificació participativa

Míkel González-Ateka, integrant del Comitè ARCo i de COAG

Jérôme Laplane, fundador dels AMAP i membre de la Confédération Paysanne (França)

Angel Mari Legasa, consultor en agroecologia

19h Pausa cafè i monòleg teatral: Per què no em pregunto el per què? a càrrec d’EdPAC

19.30h a 21h

Comerç just, circuits curts i productes transformats: punts de trobada

Engràcia Valls, cooperativa de consumidors El Rebost

Xavier Montagut, Xarxa de Consum Solidari

Míkel González-Ateka, integrant del Comitè ARCo i de COAG

Inscripció

Per tal de participar a les 5es Jornades de Comerç Just i Consum Responsable cal que us inscriviu prèviament enviant un correu electrònic a comunicacio@sodepau.org indicant:

Nom Cognoms

Associació*

Telèfon

Correu electrònic

La data límit d’inscripció és fins el 19 de gener. Us informem que comptem amb places limitades.

*Si no sou membres de cap associació us podeu inscriure a títol individual.

Organitza:

Sodepau

Col·laboren:

Xarxa de Consum Solidari

Campanya No et mengis el món

COAG

Espacio por un Comercio Justo

Plataforma Rural – Alianzas por un Mundo Rural Vivo

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Damià

Sunday, January 07, 2007 7:24:32 PM

22. Més de 300 persones a la manifestació contra l'especulació a Torredembarra

Més de 300 persones han sortit aquest matí als carrers de Torredembarra, aquest cop contra la construcció del Pla Parcial Muntanyans II i l'especulació.

L'acte ha estat convocat per l'assemblea de Joves del Baix, i estava emmarcat dintre de la campanya contra l'especulació, que amb aquest acte dóna per acabada la campanya que arrancà el passat 26 de novembre.

Amb aquesta manifestació, exigim un posicionament clar i rotund de les forces polítiques municipals i catalanes, exigim la no construcció de Muntanyans II i per la defensa del medi ambient.

Demanaríem que a partí d'ara, estiguéssiu atents a les properes mobilitzacions i accions de denuncia, ja que ara estem en el moment clau d'aquesta possible construcció.

NO A MUNTANYANS II,

STOP ESPECULACIÓ,

VISCA LA TERRA!

* * * * *

Manuel Franquesa

Sunday, January 07, 2007 12:42:02 AM

23. LA VERITAT ESCRIBE A "TRANSPARENCIA INTERNACIONAL"

Hola todas y todos

Existe en el bar del fondo de la cubierta de Clase Preferente del Titanic un grupo de pasajeras/os llamados "Transparencia Internacional", que parecen estar interesados en erradicar a la corrupción antes del Hundimiento.

Hemos cogido el tora/la vaca por los cuernos y les hemos enviado el siguiente mensaje:

"Estimada Transparencia Internacional

¡No puedo más!

Cada día que paso por los terrenos de mi municipio Castelldefels conocidos desde antes de 1851 como "Can Ferret" y veo las grúas alzando viviendas de alto standing sobre unos terrenos que fueron legados en testamento por la señora Teresa Ferret a la ciudadanía de Castelldefels "para su disfrute" en 1851, mi impotencia se siente reconfortada por la ira ciudadana que sigue viviendo dentro de mi.

Un amigo tuvo la amabilidad de decirme que ustedes existen y la bombilla de mi esperanza se alumbró un 3%.

Para no cansarlas/cansarles más con mis neuras de a pie, adjunto una querella criminal que una asociación ciudadana en su día presentó contra este proyecto*, querella que desgraciadamante fue desestimada por la Audiencia de Catalunya, pero de lectura obligada para una organización como Transparencia Internacional.

Reciban un cordial saludo

Manuel Franquesa

08860 Castelldefels (Barcelona)

*) la misma que os hemos adjuntado hace unos minutos

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David

Saturday, January 06, 2007 11:51:49 PM

24. [sialprocesdepau] PROPERA REUNIÓ i PROPOSTA MANIFEST

Us reenvio la proposta de manifest per al "Sí al procés de pau", per a l'assemblea d'aquest dimarts (veure abaix).

Podeu apuntar-vos a la llista de la nova campanya/plataforma/... a http://es.groups.yahoo.com/group/sialprocesdepau/

Aviat us passaré unes coses per a la assemblea de la Plataforma Aturem la Guerra d'aquest dijous (han estat unes festes complicades; ens toquen uns dies moguts per a respondre...)

David (Karvala)


De: sialprocesdepau@yahoogroups.com [mailto:sialprocesdepau@yahoogroups.com]

Enviado el: viernes, 05 de enero de 2007 14:05

Asunto: [sialprocesdepau] PROPERA REUNIÓ i PROPOSTA MANIFEST

Bona tarda,

us adjuntem la convocatòria de la propera reunió -amb el prec de fer-la extensiva al màxim nombre d'entitats- i el primer esborrany de proposta de manifest -amb el prec explicit de no generar un debat previ a la llista de correu. EL DEBAT per consensuar-lo el realitzarem dimarts i totes i tos tenim molt a dir i aportar.

Una abraçada i ànims. Sense treva.

David

::::::::::::::::::::::

SI AL PROCÉS DE PAU

Propera reunió:

DIMARTS 9 DE GENER, 19.30 hores

SODEPAU

Passatge del Crèdit 7, principal (al costat de plaça Sant Jaume)

Proposta inicial d'ordre del dia

0. Constitució campanya Si al procés de pau

1. Debat col·lectiu i aprovació manifest

2. Debat iniciativa 28 de gener (concentració en suport al procés de pau)

3. Altres

:::::::::::::::::::::::

EN EL NOSTRE NOM,

SÍ AL PROCÉS DE PAU

Les persones i entitats sotasignades, vinculades al moviment per la pau i la solidaritat de Catalunya, davant dels últims esdeveniments, volem expressar els següents punts:

En primer lloc manifestem el nostre més ferm rebuig a l’atemptat que ETA ha comès a Madrid i que ha causat la mort a dos treballadors equatorians i expressem el nostre condol i solidaritat als seus familiars i amics.

Aquest atemptat i la posterior decisió del Govern de donar per tancat l’anomenat procés de pau ha generat una gran desesperança a tota la societat catalana, basca i espanyola. Tots dos fets allunyen les possibilitats d’una resolució dialogada, pacífica i definitiva del conflicte.

En el seu moment diverses veus van dir que seria un procés llarg, dur i difícil, cosa que en els darrers temps ho hem pogut comprovar. Però la falta de pedagogia política sobre el que implica un procés d’aquestes característiques i l’absència de decisions per consolidar i fer irreversible aquest nou escenari han estat determinants per al bloqueig de qualsevol avenç. A tot això s’hi afegeix l’ofensiva mediàtica, jurídica i política perversa i electoralista de la pitjor dreta espanyola.

Malgrat totes les dificultats esmentades fem una crida perquè es reobrí de nou el procés.

Les persones i entitats sotasignades creiem que això és possible si es donen unes condicions mínimes per dur-ho a terme. Al nostre parer són aquestes:

- Cessament de la violència d’ETA i el retorn a una situació d’alto el foc definitiu.

- Acostament dels presos a Euskadi en compliment de la legislació vigent.

- - Derogació de tota la legislació excepcional, penal, processal i de la llei de partits per garantir que tots els projectes polítics es puguin expressar lliurement, en consonància amb allò expressat d’acord amb l’expressat per la Iniciativa Jurídica en Defensa del Procés de Pau el desembre passat.

No volem tornar al passat i considerem que l’objectiu de la pau és una prioritat política de la màxima importància. Només ens mou la ferma voluntat que no hi hagi més víctimes, vides destrossades i violacions dels drets humans i de les llibertats fonamentals.

No volem ser espectadors i espectadores i considerem imprescindible la participació activa de la societat civil per assolir aquests objectius.

NO HI HA TREVA EN LA LLUITA PER LA PAU

Barcelona, gener de 2006

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PLATAFORMA ANTIMOLINS PLATAFORMA ANTIMOLINS

Saturday, January 06, 2007 4:56:24 PM

25. L'ALT EMPORDÀ I EL TREN DE PROXIMITAT

Tot i que sembli el contrari, no corren bons temps per al tren. No corren bons temps per al ferrocarril, malgrat que els grans mitjans de comunicació cada dia ens bombardegen amb les benaurances del gran tren : de l’anomenat TAV, del tren-bala que, teòricament, en un tres i no res ens desplaçarà d’un lloc a l’altre de la geografia europea. Però . Ai las ! Què passarà amb el tren convencional que agafa la gent normal cada dia per anar a treballar, al metge o a comprar ? Com quedaran, en un futur proper, els serveis de la mobilitat ferroviària del nostre poble i rodalies ? Com quedarà el tram del tren convencional entre Portbou i Figueres quan iniciï la seva arrencada oficial el tren d’alta velocitat ?

Aquestes preguntes tan clares haurien de tenir una resposta contundent i diàfana en els propers mesos. En uns moments en què la societat debat més intensament que mai la necessitat d’apostar pel servei públic com a contrapartida d’un creixement desorbitat del transport privat, sembla lògic que una línia de ferrocarril històrica, que ha fet molts serveis a la col·lectivitat, que està contribuint de forma remarcable a l’economia productiva de Catalunya, com és la de Barcelona- Girona-Figueres-Portbou, amb la seva interconnexió amb Cervera –Perpinyà, ha de tenir una millora considerable per esdevenir justament - a més d’un transport públic de proximitat per tal de donar servei a una munió de poblacions turístiques i residencials – un complement imprescindible del TAV, per tal que el transport públic pugui funcionar correctament en xarxa.

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Damià

Saturday, January 06, 2007 7:45:52 AM

26. Repsol pateix un vessament al mar durant una operació de descàrrega de cru

Repsol inicia el 2007 amb un important vessament de cru al litoral tarragoní:

Entre els propòsits de Repsol per enguany destaca el d'obtenir el màxim benefici per als seus accionistes a canvi d'empobrir la salut i el medi ambient dels ciutadans del Camp de Tarragona. Petroli vessat al mar és el peculiar regal de Reis d'aquesta empresa per als habitants de la Costa Daurada.

Llegir més...

http://www.gepec.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=729&mode=thread&order=0&thold=0

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LOSTER

Friday, January 05, 2007 7:18:22 PM

27. AIXÒ ÉS EL CÀNCER PER A PORTBOU I L'ALT EMPORDÀ

La supressió de trens per l'arribada de l'AVE

En relació amb la notícia apareguda al seu diari el passat 24 de desembre sobre la desaparició del servei directe de trens entre Tarragona, Reus i Valls amb Madrid i altres localitats de la Península, voldria comentar que aquest perjudici està sent molt més important en altres localitats que en conjunt tenen una població semblant a la del Camp de Tarragona.
Aquests municipis, que comprèn l'àrea geogràfica del nord-est del Tarragonès, tot el Penedès i el Garraf, feien servir habitualment el servei de trens regionals o rodalies fins a l'estació de Tarragona o de Sant Vicenç per accedir als trens de llarg recorregut amb destinació a d'altres punts de l'Estat. En fer desaparèixer la interconnexió de la xarxa ferroviària convencional amb els nous corredors d'alta velocitat, desapareix la possibilitat de poder viatjar si no es disposa d'un vehicle privat per arribar a l'estació del Camp, ja que no és factible vertebrar un servei d'autobusos des d'aquestes localitats, com sí que ho ha estat des de Tarragona, Reus i Valls.
Aquest greuge augmentarà en el moment en què quedi enllestida la connexió amb el corredor del Mediterrani, que impossibilitarà, en el pitjor dels casos, poder anar en transport públic entre poblacions tan importants com Vilanova i la Geltrú i Tortosa.

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euiagavà

Friday, January 05, 2007 1:27:53 PM

28. CLAUSURAT DEFINITIVAMENT l’ABOCADOR DEL GARRAF DESPRÉS DE 32 ANYS

EUiA de Gavà valora positivament el tancament del dipòsit controlat de la Vall d?en Joan.

El 31 de desembre de 2006 tancava finalment el centre de residus més gran d?Espanya situat en els termes municipals de Gavà i Begues. El grup municipal d?Esquerra Unida i Alternativa de Gavà valora positivament el tancament definitiu de l?abocador del Garraf, ja que era un reclamació històrica dels moviments d?esquerres i ecologistes locals, i de les gestions fetes per la Conselleria de Medi Ambient (ICV-EUiA) i l?àrea metropolitana. Una part d?aquest dipòsit s?havia tancat ja l?any 2000, però encara, l?any 2006, es van dipositar 650.000 tones d?escombriaires en aquest lloc.

La regidora d?EUiA a Gavà, Emma Blanco Anguera, va comentar que ?és molt important per a Gavà i Begues el tancament definitiu de l?abocador de la Vall d?en Joan, però que s?ha de treballar per la recuperació del paisatge natural i les obres de rehabilitació de l'espai de la vall d'en Joan com a part del Parc del Garraf garantint unes polítiques per a la restauració del medi a l?àrea de l?abocador i dedicar esforços en la cultura del reciclatge, ja que les escombraries hauran de ubicar-se en ecoparcs i en un altre abocador, que en aquest cas serà a la comarca de l?Anoia?.

El regidor d?EUiA, Jaume Grau ressaltava la importància ?de continuar amb les campanyes de recollida selectiva orgànica, una demanada que des d?EUiA fèiem ja fa temps i que fins juliol de 2006 no s?ha fet realitat a la nostra ciutat. L?Ajuntament i les institucions han de fer esforços per tal d?implementar una nova cultura del reciclatge i del consum que permeti un destí diferents dels recursos que van cap a un abocador o s?incineren.?

Aquest abocador ha estat un error ambiental perquè el Garraf és un massís calcari, no apte per a un abocador, i un espai natural de gran valor, un error social perquè es va instal·lar per imposició, sense comptar amb l?opinió ciutadana. Això sempre ha provocat un gran rebuig. Ha estat un error de gestió perquè durant anys es va amagar la realitat dels residus metropolitans.

Aquests errors han tingut un greu impacte tant en l?ecosistema de la zona, sobre les aigües superficials i subterrànies, sobre les aigües marines del litoral, sobre la salut humana i sobre el paisatge.

Per més informació: Emma Blanco Anguera 659 88 38 17

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Manuel Franquesa

Friday, January 05, 2007 11:42:50 AM

29. THE DHL VERITAT : Arranca el año más caluroso de la historia

Arranca el año más caluroso de la historia

El efecto invernadero y el fenómeno climático conocido como El Niño harán de 2007 el año más caluroso que se haya registrado jamás, con consecuencias para todo el planeta, según el profesor Phil Jones, de la Universidad de East Anglia (Gran Bretaña).

El pronóstico para este año que es de unas condiciones climáticas extremas en todo el mundo, que pueden causar sequías en Indonesia e inundaciones en California (EE UU), de acuerdo con Jones, director de la Unidad de Investigación del Clima de la citada universidad, y cuyo pronóstico fue publicado en el periódico británico “The Independent”. El diario asegura que esta advertencia pone de manifiesto que 2007 será crucial para determinar la respuesta que da el mundo al calentamiento de la Tierra y sus efectos.

De acuerdo con el profesor, el calentamiento global -que ha causado deshielos en el Ártico- se verá empeorado por la llegada de “El Niño”, un fenómeno causado por un aumento de las temperaturas medias del mar en el océano Pacífico. Así, estos fenómenos causarán condiciones extremas en todo el mundo y harán que 2007 sea más caluroso que 1998, hasta ahora el año en que se registraron las temperaturas más altas.

El pasado diciembre fue el mes de invierno más caluroso en el Reino Unido desde 1659, según los expertos. “El Niño hace que el mundo sea más cálido, y ya hay una tendencia de más calor que aumenta las temperaturas globales de entre uno a dos décimas de un grado centígrado por década”, dijo Jones. “Esto puede hacer que el año 2007 sea más caluroso que el pasado, incluso, que sea el más cálido de la Historia”, subrayó.

Fuera de control

Al mismo tiempo, el científico estadounidense Jim Hansen, que en 1988 advirtió sobre el cambio climático, ha indicado que el calentamiento global puede quedar fuera de control y cambiar por completo al planeta a menos que se tomen medidas rápidamente para revertir el aumento de las emisiones de carbono. En unas declaraciones a “The Independent”, Hansen afirmó que el cambio climático puede incrementar el nivel de los mares y causar la extinción de especies. Su posición es compartida por el asesor científico del Gobierno británico, David King, quien considera “esencial” llegar a un acuerdo lo antes posible sobre las emisiones de carbono, causantes del efecto invernadero.

Estas opiniones coinciden con la advertencia de la Organización Mundial de Meteorología, el organismo de la ONU que trata del clima en todo el mundo, de que el fenómeno de “El Niño” ya está establecido en la cuenca tropical del Pacífico. Se teme que ese sistema cause situaciones extremas en el continente americano, el sureste asiático y el sur de África en los primeros cuatro meses de 2007, subraya el periódico británico.

Por otra parte, el análisis de datos proporcionados por satélites de la NASA ha sumado un nuevo factor a la contaminación atmosférica y al calentamiento global: la pérdida de biomasa en las zonas tropicales. Esa pérdida como resultado de incendios forestales y la quema de hojas y otro tipo de restos vegetales se suma a la emisión de gases invernadero como causas principales del calentamiento global. De acuerdo con un comunicado del Laboratorio de Propulsión a Chorro, la eliminación de esa biomasa, produce dos de los principales contaminantes; el monóxido de carbono y el óxido de nitrógeno. Además, contribuye a la formación de fenómenos meteorológicos como el de “El Niño”. Hasta ahora se consideraba que el mayor factor de contaminación en la atmósfera era la emisión de gases invernadero procedentes del uso de combustibles fósiles.

Sin embargo, con los nuevos satélites atmosféricos, los científicos han logrado seguir la pista de los elementos químicos presentes en la atmósfera y han descubierto que la cantidad de biomasa quemada en Africa subecuatorial y en la región de Indonesia y Australia es alrededor de dos o tres veces superior a lo que se calculaba.

Fuente: http://www.cambio-climatico.com/arranca-el-ano-mas-caluroso-de-la-historia

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Difussió i informació: missatgera

Friday, January 05, 2007 9:49:09 AM

30. El Ayuntamiento del Prat ha descubierto una nueva ave migratoria!

Erase una vez un hermoso lugar entre la tierra y el mar, donde el agua dulce se abrazaba con su hermana el agua salada. De estas caricias nacían miles de seres vivos de una variedad exhuberante, unos con escamas y aletas y otros con plumas y alas.

Pero hace ya mucho tiempo, en un aciago día llegó al paraíso un hombre enfermo, que no sabía diferenciar una piedra de una tortuga, una oliva de una hez de cabra, UN AVIÓN DE UN HERMOSO PÁJARO. Y allí se quedó...como alcalde.

Tan grave es su enfermedad, que todo lo confunde y nada reconoce: en medio de la zona húmeda más importante de Catalunya el Sr. Tejedorsaurio del Prat, en vez de "construir" un mirador de aves hace lo siguiente:

El Periódico, 4 gener 2007

EL PRAT CONSTRUIRÀ UN MIRADOR D'AVIONS

* L'AJUNTAMENT l'obrirà al febrer perquè els ciutadans puguin veure els aterratges a l'aeroport. S'ubicarà a la carretera de la Platja, en el punt més pròxim a la pista principal, on es produeixen la majoria d'aterratges. Disposarà de bancs, jocs infantils i plafons per identificar el tipus d'avió.

Bien, pues, ese ayuntamiento ha descubierto una nueva especie migratòria a la cual hay que proteger, observar e identificar! Todo ello es muy, pero que muy instructivo para la población.

(y todavía continúa en la alcaldia...y dura...y dura. Ah! No podemos dejar de recordar que és UN ECOLOGISTA DE DEBÓ)

Missatgera@

Damià

Thursday, January 04, 2007 5:58:02 PM

Vinyeta d'en Napi

Hola a tothom,

si aneu a:

http://www.tinet.cat http://www.tinet.cat/portal/index.do

Veureu que avui la vinyeta d'en Napi és molt clara:

http://usuaris.tinet.cat/napi/tinet/vinyeta.jpg

Salut

Damià

Per Difondre

Thursday, January 04, 2007 2:43:07 PM

31. De soles no podem -> convocatòria 16 de gener, 1a assemblea de Campanya

A l'atenció de totes les persones i col·lectius que estan treballant per la transformació social a diferents nivells a Barcelona i més enllà:

Des de Soles no podem i de qualsevol manera no val, es convoca una assemblea oberta el dia 16 de gener a les 7 de la tarda a l'Espai Obert (c/ Violant d'Hungria, 71 1r pis. metro L5 Badal i L3 Plaça del Centre)

La idea és organitzar una campanya de visibilització i acció de les diferents alternatives al sistema polític i de gestió oficial. La campanya inclourien una jornada conjunta el cap de setmana 5 i 6 de maig al Parc de la Ciutadella i també accions descentralitzades que les portarien a terme els col·lectius de forma autònoma.

Per aquest acte conjunt s'ha escollit aquestes dates, properes a la campanya de les eleccions municipals del 2007, per visualitzar una altra manera de fer política des de la participació de tots i totes, al llarg de tots els dies de l'any. Es vol fer una fira de col·lectius al Parc de la Ciutadella on aquests es puguin donar a conèixer a la població, i també organitzar una serie de taules rodones amb eixos temàtics, relacionats amb l'activitat del dia a dia en els nostres col·lectius. Van sortir diferents propostes com agroecologia, cultura, habitatge i especulació, consum, assemblearisme, repressió...

Per concloure l'acte es podria organitzar una manifestació unitària entre tots els participants, en aquesta es pretén visibilitzar conjuntament els desacords amb el sistemes actuals.

Abans i després de l'acte conjunt, es va pensar que els diferents col·lectius realitzin accions de visibilització de problemàtiques i alternatives de manera local i autònoma. Aquestes en les dates que cada col·lectiu decideixi. La idea seria que totes aquestes accions s'entenguessin com a descentralitzades, però dins d'un mateix paraigües que ens engloba a totes.

Bé, són les idees que van sorgir en la nostra darrera assemblea, però poden haver-ne d'altres. El que us estem proposant doncs és que participeu des del principi en aquesta campanya, que és un procés obert a les propostes que vagin sorgint entre tothom, a partir de la primera assemblea que serà com deiem el dimarts dia 16.

Així doncs us hi esperem, perquè soles no podem i de qualsevol manera no val!

contacte solesnopodem@moviments.net

més info http://www.moviments.net/solesnopodem

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Difussió i informació: missatgera

Thursday, January 04, 2007 12:50:55 PM

32. Calentamiento global versus Suicidio colectivo

Hace semanas vimos el implacable documental de Al Gore, UNA VERDAD INCÓMODA. Desde entonces nuestra redacción quería dedicar un envío al problema más importante que la humanidad tiene que resolver sin excusas y sin dilaciones. Por suerte, el historiador Ian Gibson ha escrito este magnífico artículo y no tenemos más que reenviarlo.

Sólo añadir que, los "gobernantes", en general, siguen haciendo como si nada ocurriera, impulsando de una forma desaforada, ciega y sin rumbo TODO LO QUE JUSTAMENTE HACE AUMENTAR EL CALENTAMIENTO GLOBAL (crecimientos urbanísticos -aumento poblacional real o especulativo- entre lo que más contamina), mostrándonos, una vez más, el altísimo nivel de AUTISMO de los que tienen en sus manos precísamente la "RESPONSABILIDAD DEL DESTINO COLECTIVO" llevándonos directamente al colapso global.

Todo ello es, sin duda, UNA VERDAD INCÓMODA.

Missatgera@

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LAS CONSECUENCIAS DEL CAMBIO CLIMÁTICO // IAN GIBSON

Suicidio colectivo

Los gases de efecto invernadero van a acabar con nosotros si no reaccionamos de inmediato

IAN Gibson/Historiador. Se nota, lo notamos todos. Suben los grados. En Europa ha sido el otoño más cálido registrado en muchos siglos; se han dado cuenta no pocas cigüeñas de lo que está ocurriendo y ahora se quedan todo el año aquí, haciendo que lo de "por San Blas, las cigüeñas ve- rás" suene a anacronismo; la desertización avanza en España, el país más seco de la UE, a paso de gigante; los árboles se resisten a sacudirse las hojas en invierno, incluso cuando sopla fuerte el viento; hay florecimientos antes de tiempo; los polos se derriten (un oso blanco trata de subir a un trozo de hielo que se le deshace entre las garras, como si fuera un azucarillo, y cuando llega a tierra, exhausto, lo despachan unas morsas inmisericordes); se producen tormentas nunca vistas, maremotos devastadores... Pisándole los talones a Al Gore y su estremecedor documental Una verdad incómoda, el Panel Intergubernamental del Cambio Climático acaba de ratificar lo evidente: los gases de efecto invernadero van a acabar con nosotros si no reaccionamos de inmediato. Ade- más, aunque así lo hagamos, el daño ya hecho seguirá influyendo durante cientos de años.

YA NO CABEN excusas. Estamos destrozando nuestro mundo, nuestro increíble y bellísimo mundo. Machacando la naturaleza (hay que ver las fotografías de la Amazonia desde el espacio), arruinando costas, ensuciando mares, montes, llanuras, ríos. Y el aire que respiramos. Muchos hombres que dicen tener religión siguen guerreando, o preparando la guerra, sin querer enterarse de que despreciar el medio ambiente es un insulto al Dios en que afirman o piensan creer, a quien afirman o piensan servir. Se niegan a comprender que con cada agresión, con cada explosión, con cada incendio se está arruinando un entorno que deberían considerar sagrado. Es la locura global. Es, también, el desprecio a la cultura construida con paciencia y sufrimiento a lo largo de los milenios, desde los albores de la humanidad hasta hoy mismo.

Los yanquis, tan dados a invocar el más allá, son los peores contaminadores. No lo duda Al Gore, no lo puede dudar nadie. Ahí están las estadísticas (EEUU emite una cuarta parte del dióxido de carbono mundial) y el desprecio a Kioto. Lo que no dice el documental es que el renacido cristiano George Bush y sus consejeros espirituales creen que Dios acabará pronto con el mundo. Si para tales mentalidades ya tenemos casi encima el Armagedón bíblico, ¿para qué preocuparnos por el tema ecológico? ¿Para qué molestarnos en reducir los gases de efecto invernadero?

Del Vaticano sería lícito esperar unas respuestas, unas admoniciones sobre la situación de alta peligrosidad en la cual nos encontramos, toda vez que, como viene insistiendo Gore, conservar el medio ambiente se ha convertido hoy en un imperativo ético. Pero a Roma, obsesionada como siempre con los pecados de la carne y con "la maravillosa realidad del matrimonio indisoluble entre un hombre y una mujer" (el Papa dixit), no parecen preocuparle para nada la destrucción de las costas, los pelotazos urbanísticos, la proliferación de campos de golf y el despilfarro generalizado. Tampoco, es verdad, se oye la voz de los líderes mundiales de otras religiones, empezando con judíos y musulmanes. Es penoso, lamentable, desolador.

Mientras escribo llega la noticia de que un ingente bloque de hielo se acaba de desprender del litoral canadiense, y hasta parece que, de seguir el deshielo polar, se podría dividir en dos Groenlandia, con consecuencias nefastas. Da miedo.

¿QUÉ PODEMOS hacer ustedes y yo? Greenpeace y otras organizaciones afines no descansan en su lucha por mentalizarnos, por convencernos de la necesidad de cuestionar, y en su caso de cambiar --incluso radicalmente--, nuestros hábitos. Y es cierto que cada uno tiene la posibilidad de actuar, aunque sea mínimamente. Se puede optar por el transporte público y, allí donde sea factible, abandonar el coche. Se puede dejar la bañera por la ducha, ¡lavarse los dientes con menos agua!, reducir un poco la calefacción, aislar mejor la casa, recurrir con menos frecuencia a la impresora, utilizar solo papel reciclado, instalar bombillas de bajo consumo, electrodomésticos y vehículos de máxima eficiencia energética... Se puede presionar a los políticos, reducir los viajes en avión y elegir el tren. Bien es verdad que contra esta última alternativa milita actualmente la fiebre de los vuelos de bajo coste, que está dando lugar a un incremento inaudito en los desplazamientos aéreos justo cuando hace falta reducir de manera drástica la contaminación de nuestros cielos.

Parece ser que por fin está calando el mensaje de los científicos y que existe la posibilidad de un cambio real en la política medioambiental de EEUU. El hombre ha sobrevivido a difíciles trances anteriores debido a su capacidad de adaptación. ¿Lo hará otra vez, ahora que le atañe la coyuntura más grave jamás conocida por la especie? Solo si logra torcerles el brazo con suficiente energía a quienes gobiernan. Esperemos que en el 2007 lleguemos a la plena concienciación. Que tengan un verdequetequieroverde Año Nuevo.

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L ’ e i n a per trobar la solució adequada a cadascun dels problemes humans

é s l a v e s s a n t h u m a n i s t a d e l d i s s e n y

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Per la cultura!

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Actuem en directe...

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aturem la corrupció!

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S O C I E T A T * O B E R T A * 1 1 3

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